NEWS OF THE WORLD

 

HOME  |  AUTOMOTIVE  |  EDUCATION  |  FILMS  |  MUSIC  NEWS POLITIC  |  SITE INDEX  SPORT

 

 

News of the Wolrd newspaper media logo

 

News of the World

Sport

FA CUP: Milan's 28m swoop on hero Drogba BENITEZ: Liverpool plan for place in history books LAMPARD: My love affair with Chelsea ALLARDYCE: Toon joy helps with bung probe hell EXPOSED: The stories they don't want you to know 

Get up to the minute football results

About NotW

Football results 

Lethal Lee 

Paddy Power 

Pegasus' tips

Beat Bullying Devil Dogs 

For Sarah 

Sam and Jane appeal

Celebrity pictures

Dr Hilary Jones 

Ian Hyland 

Martin Samuel 

Ulrika Jonsson

Bad Dad 

Miss Miffed 

Mr Angry 

The Big Debate: Your Shout 

O

ur View

Win signed Lampard Chelsea shirt 

Win a car 

Win a night at the BAFTAs 

Win a luxury shopping and spa break

Dear Jane

Fully booked Now TV music videos 

Pollywood film reviews

Fully booked Now TV music videos 

Pollywood film reviews

Flirtomatic Gadgits: Latest tech news

Mystic Meg horoscopes

Carry On Dick

Any Dream Will Do 

Big Brother 

Castaway Celebrity Big Brother 

The Apprentice Wags Boutique

Score Angels Sell your story

Sunday Magazine Online

The Sun

Top Score

 

 

The News of the World is a British tabloid newspaper published every Sunday. It is published by News Group Newspapers of News International, itself a subsidiary of Rupert Murdoch's News Corporation, and can be considered the Sunday equivalent of The Sun. The newspaper tends to concentrate on celebrity-based scoops and populist news. But its tone has been raised after the recent change of regime at the paper. Its fondness for sex scandals gained it the nicknames "Sex 'n' Scandal weekly", "News of the Screws" and "Screws of the World". It is Britain's biggest selling newspaper, selling an average of 3,445,459 copies per week in October 2006 [1]. It is also the biggest selling English newspaper in the world. Former editor Andy Coulson resigned on the 26 January 2007 over the royal phone tapping scandal.[2] He has been replaced with Colin Myler, the former editor of the Sunday Mirror who has latterly been working at the New York Post. Previous editors of the paper include Piers Morgan and Rebekah Wade who replaced Phil Hall in 2000.

 

 

History

 

The newspaper was first published on October 1, 1843, in London by John Browne Bell. Priced at just three pence, even before the repeal of the Stamp Act (1855) or paper duty (1861), it was the cheapest newspaper of its time and was aimed directly at the newly literate working classes. It quickly established itself as a purveyor of titillation, shock and criminal news. Despite being dismissed as a "scandal sheet" it soon established itself as the most widely read Sunday paper. Initial sales were around 12,000 copies a week. This success encouraged other similar newspapers, of which the Sunday People, the Daily Mail, the Daily Express and the Daily Mirror are still being published.

 

Its motto was "All human life is there".

 

 

Murdoch purchase

 

The newspaper passed into the hands of Rupert Murdoch's News Ltd. in 1969, snatching the paper from Robert Maxwell's Pergamon Press after an acrimonious year-long struggle. It was Murdoch's first "Fleet Street" acquisition. Maxwell had been supported by the Jackson family (25% shareholders), but Murdoch had gained the support of the Carr family (30%) and then-chairman William Carr. Maxwell accused Murdoch of employing "the laws of the jungle" to acquire the paper and said he had "made a fair and bona fide offer... which has been frustrated and defeated after three months of [cynical] manoeuvring." Murdoch denied this, arguing the shareholders of the News of the World Group had "judged [his] record in Australia."

 

The newspaper has often had to defend itself from libel charges and complaints to the Press Complaints Commission as a result of certain news-gathering techniques, such as entrapment, and contentious campaigns. Some of the best-known cases have been the "Bob and Sue" case with reporter Neville Thurlbeck, and various cases involving journalist Mahzer Mahmood. [3] [4]

 

 

News A to Z directory, please click on the links below to find your favourite news or to contact the media to tell your story:

 

 

ABC NEWS AUSTRALIA

AUTO EXPRESS

AUTOCAR & MOTOR MAGAZINE

AWAKE MAGAZINE

BBC NEWS UK

BECKETT GROUP E'BN  HAILSHAM

CLEANTECH MAGAZINE

DAILY EXPRESS

DAILY MAIL & EVENING STANDARD

DAILY MIRROR

EASTBOURNE HERALD

ENVIRONMENT MAGAZINE

ENCYCLOPEDIA BRITANNICA

FINANCIAL TIMES

FORBES MAGAZINE

GUARDIAN NEWS

HAILSHAM GAZETTE

HELLO MAGAZINE

ITV NEWS HEADLINES

KENT & SUSSEX COURIER

KIT CARS MAGAZINE

LOS ANGELS TIMES

MAGAZINES

MARINE TECHNOLOGY REPORTER

MOTOR BOAT & YACHTING

MOTOR BOATS MONTHLY

NEW SCIENTIST

NEW YORK TIMES

NEWS DESK

NEWS of the WORLD

NEWSPAPERS

NEWSQUEST

PLAYBOY MAGAZINE

PRACTICAL BOAT OWNER

PRESS ASSOCIATION

PRIVATE EYE

PUNCH

REUTERS

ROLLING STONE

SEAHORSE MAGAZINE

SKY NEWS

SUSSEX EXPRESS

THE ARGUS

THE ECONOMIST

THE INDEPENDENT

THE OBSERVER

THE SCOTSMAN

THE SUN

THE SUNDAY TIMES

THE TELEGRAPH

THE TIMES

THE WASHINGTON POST

TIME MAGAZINE

TOP GEAR MAGAZINE

WALL STREET JOURNAL

YACHTING MONTHLY

YACHTING WORLD

 

 

 

 

A - Z of officer investigations

 

Joe Edwards

Ken Jones

Paul Whitehouse

The above is just a few of a number of persons likely to be investigated in respect of certain cases brought against Wealden Action Group members, on the instigation of known Masons, councillors, or planning officers, many of which are themselves Masons.

 

Full details of this case will be available for publishing in newspapers from 25 April 2008 subject to confirmation.  This will include full disclosure of all factors relied on photographs of the officers concerned, the CPS staff, expert witnesses, teachers and the subjects of the allegations, the defendant, alleged victim and family and others, video footage, transcripts and an exclusive from the defendant. The case is to be heard in September 2007 at a Crown Court in Sussex, which we will advise of closer to the time.  

 

Newspapers are warned that interim, they should be exceptionally careful about reporting this matter, due to a Section 39 Order. Those in attendance at Court will already know the identity of the girl and that a Not Guilty plea has been entered on all counts.

 

Armed with the name of the girl, newspaper reporters will be able to investigate the matter for themselves, for the purposes of balanced reporting at the appropriate time, but should take special care where allegations are already on the table with the police investigating the possibility that such reporting is likely to reveal the identity of the girl concerned to the general public. 

 

This case looks set to be every bit as exciting as the BBC 'The Verdict' drama. It is bound to raise a whole raft of questions as to social issues, how the system works, who it protects, who it doesn't protect and what might have gone wrong within the family concerned. Just who the victim is in these cases is sometimes hard to define.

 

As for the players, what will happen to them? How will this affect their lives, their family and future, and what are the lesson to be learned?  See below for details.

 

 


 

 

 

F.A.C.T. (Falsely Accused Carers and Teachers)
PO Box 3074
Cardiff CF3 3WZ
Tel: 029 2077 7499
E-mail: info@factuk.org
Website: www.factuk.org
Campaigning organisation and support group which provides help and advice to falsely accused and wrongly convicted carers and teachers throughout the UK. The website contains a range of information, leaflets, books and links.

 

Guidance for education staff and volunteers in schools
Website: www.lg-employers.gov.uk/conditions/education/allegations
This website has guidance on: 1) staff facing an allegation of abuse; 2) preventing 'abuse of trust' for education staff; and 3) the conduct of education staff working with young people.

 


 

 

 

Send a press release:   Sending a release to PA    PR Services

Contact The Press Association news desk on:  T: +44 (0) 20 7963 7000  E: information@pa.press.net

To send a potential news story for consideration by PA editors, e-mail copy@pa.press.net.

Please note that all attachments will be ripped out as these e-mails are directed into PA's news system. Any press release copy needs to be copied and pasted into the e-mail itself.  Content sent to copy@pa.press.net will be considered by the newsdesk and may be passed to a reporter to be followed up.

 

PA does, however, distribute full-text press releases directly to newsrooms on their PA Mediapoint service.  To include a press release on this service, please contact PA's partners direct :

PR Newswire   Business Wire    Medialink    na europe

 

The Press Association  292 Vauxhall Bridge Road, London, SW1V 1AE

More information is available on this site, or by contacting Martin Huckett: T: +44 (0) 20 7963 7849  E:mailto:martinhu@pa.press.net

 

 

WE ACCEPT NO RESPONSIBILITY FOR THE ACCURACY OF ANY FEATURED LINKS

 

 

IF YOU HAVE ANY GOOD STORIES TO TELL WE'D LIKE TO HEAR FROM YOU WITH PICTURES, ETC.   OR, WHY NOT BUILD A WEBSITE OF YOUR OWN TO TELL YOUR STORY.  WE WILL LINK TO YOUR SITE WITH A SHORT SUMMARY.